Mivel a 6-7 éves gyerekek többnyire nem igénylik már az ebéd utáni alvást, ez a kora délutáni időszak jó alkalom az iskolára való felkészülésre.
3 órás foglalkozásunk lehetőséget ad a gyerekek komplex fejlesztésére. Természetesen életkori sajátosságukból adódóan figyelmük és motivációjuk csak abban az esetben tartható fenn ilyen hosszú ideig, ha a monotonabb tevékenységeket játékos, mozgásos feladatokkal és kreatív alkotásokkal törjük meg. Mivel az iskolaelőkészítést nem csak a feladatlapozás jelenti, hanem beletartozik a beszéd, hallás, mozgás, kreativitás fejlesztése is, illetve a kognitív képességek fejlesztésének tárháza szinte végtelen és rendkívül változatos, gondos tervezéssel gyorsan elröppen ez a néhány óra.
Iskola-előkészítőnket ajánljuk gyermekének, ha
– jövő szeptemberben iskolás lesz, és szeretné, hogy zökkenőmentesen jusson át az óvoda és az iskola elvárásai közt tátongó szakadékon;
– bizonyos területen életkorához képest elmarad, éretlen (mozgás, beszéd, finommotorika, figyelem, …);
– vagy épp ellenkezőleg, “kinőtte” az óvodát, unatkozik;
– olyan iskolába készül, ahol „játékos válogatón” kell megméretni a bekerüléshez;
– az óvoda vagy a Pedagógiai Szakszolgálat fejlesztést javasol;
– visszahúzódó, nehezen barátkozik;
– bizonytalan, hogy milyen iskolát válasszanak;
– szeretné, hogy magabiztos, érdeklődő, sikeres kisiskolássá váljék!
Az intenzív 3 órás ovisuli során, az alábbi területeket fejlesztjük:
Mozgás:
– egyensúlyérzék (Ayres tölcsér, Bobath labda, billenőpad),
– keresztirányú mozgások gyakorlása az agyféltekék működésének összehangolása érdekében,
– járások, futások, szökdelések, ugrások, gurulások,
– ritmikus mozgások,
– labdaügyesség.
Grafomotorika:
– gyurmázás, origami, papírtépés, szemezgetés, fonás, nyírás, sodrás, festés, tapogatás, dróthajlítás, csavarás, masni kötés.
– a kéz izomzatának erősítése, lazítása
– helyes ceruzafogás kialakítása,
– vonalkövetés kézzel, ujjakkal, ceruzával,
– színezés, rajzolás,
– hiányzó vonalak pótlása,
– ritmikus sorok írása,
– megfelelő nyomaték kialakítása,
– betűelemek gyakorlása.
Testséma és téri tájékozódás:
– irányok megkülönböztetése,
– viszonyszavak használata,
– tájékozódás saját testen, térben, síkban.
Beszédészlelés, artikuláció:
– artikulációs gyakorlatok,
– hangok megkülönböztetése,
– szerialitás (sorrendiség),
Matematikai képességek:
– szerialitás (sorrendiség),
– számfogalom kialakítása,
– számlálás,
– műveletek tárgyakkal,
– kombinációs készség,
– különbség, azonosság,
– logikus gondolkodás,
– relációk,
– számképek,
– becslés, mérések,
– szín- és formaérzékelés, tulajdonságok.
Gondolkodás, figyelem, emlékezet:
– versek, mesék tanulása,
– tapasztalati következtetés (ok-okozat),
– alak/háttér megkülönböztetése,
– monotóniatűrés,
– vizuális és verbális figyelem és emlékezet.
Szociális képességek:
– egymás iránti tolerancia, türelem,
– társas érintkezések fejlesztése,
– egymás segítése, empátia,
– utasítás értelmezése, végrehajtása,
– szabályok, elemi viselkedési normák betartása.
Nem kapott választ minden kérdésére? Elérhetőségeinken szívesen állunk rendelkezésére!